Usnesení a doporučení komise sice nejsou pro radu městské části přímo závazná, ale tradičně se jim přikládá velká váha. Přínos komise spočívá i v možnosti navrhovat opatření pro zklidnění dopravy, ať už omezením tranzitní dopravy, zřizováním zón 30 v rezidenčních lokalitách nebo tzv. školních ulic. Pokud třeba na úrovni vedení MČ právě k nějakému kroku chybí politická odvaha, může mít doporučení komise velkou váhu.

I takový detail, jako je délka zelené na semaforu, může mít výrazně negativní dopad na chodce. Křižovatky jsou historicky často nastaveny tak, aby projelo maximum aut , zatímco chodci přece mohou počkat. I do toho nyní komise promlouvá. „Podporujeme moderní a udržitelnou městskou dopravu, kde tramvaje, cyklostezky a pěší zóny, nikoli auta, tvoří základ bezpečného a pohodlného pohybu po Praze 3,“ říká Beránek.