„Obecně se dá říct, že v komisi nemáme mnoho střetů a vnímám ji jako soudržnou a dobře spolupracující. Většina témat je projednána ve shodě, nedochází k žádným konfliktům jako tomu bývalo v minulém volebním období,“ říká Dvořáková.

Specialitou komise jsou putovní zasedání na půdě jednotlivých základních škol, obvykle za přítomností místostarosty pro školství Filipa Málka. Zde jako příklad několik problematik, kterým se komise věnuje:

  • Rostoucí demografická křivka a s ní spojený nedostatek míst na ZŠ
  • Vznik či příchod nových soukromých škol, naposledy svobodně demokratické ZŠ a gymnázia MINEHAVA v prostorách ZŠ Havlíčkovo náměstí
  • Schvalování projektů - naposledy Místní akční plán rozvoje vzdělávání

„Co se mé pozice v komisi týče, jde spíše o teoretickou a odbornou otázku správy škol, zatímco Bára je coby učitelka a maminka dvou školáků více praktikem. Dobře se tak doplňujeme. Důležitým projektem je za mne podpora ZŠ Cimburkova a její transformace na waldorfskou základní školu, kde jsem pomáhal s facilitací. Zároveň je to podpora všech ostatních škol ve zvyšování kvality pedagogické práce,“ říká Karel Gargulák. Řeč je o postupné proměně vymezení Cimburačky jako školy sloužící převážně romské komunitě na základní školu s waldorfským vzděláváním, kdy se každoročně transformuje vždy první ročník, počínaje tímto zářím. Zároveň je to podpora dalších škol v rámci místního akčního plánování.